Sopa Metni Okuyorum Anlıyorum Etkinliği


4. Sınıf Türkçe Sopa Metni Okuyorum Anlıyorum Etkinliği


Annesi, Yağız'ın banyodan gelen seslerini duyunca endişelenmiş. Henüz 4 yaşında olan oğlunun banyoda ne yaptığını merak etmiş. Patırtıların ardından bir su sesi, onun ardından da takırtılar duyulmaya başlamış. Hemen koşup oğlunun yanına gitmiş.

Banyonun halini gören kadın panik olmuş. Kovadaki su yere dökülmüş, Yağız'ın çorap-ları, pijaması, yerdeki paspaslar ıslanmış.  Küçük çocuk eline sileceğin sopasını almış. Çekiştiriyor, bir o yana bir bu yana sallıyor, galiba başlığı çıkarmaya çalışıyormuş.

Etrafta olup biten umurunda değil gibi sadece sopa ile uğraşıyormuş. Annesi, oğlunu ıslak zeminden kaldırıp kenara almaya çalışırken, Yağız da sopasını bırakmamak için direniyormuş. Kadın dayanamayıp: 

- O kadar oyuncağın var. Oynayacak bir şey bulamadın mı? Ne yapacaksın  sopayı, diye sormuş.  Yağız, bir eline sileceğin sopasını almış, bir eliyle de annesini çekiştirerek odasına götürmüş. Kanepenin altına kaçan oyuncağını almak için yere yatmış. Sopayı neden istediğini şimdi anlayan annesi, "Keşke benden isteseydi." diyecekken vazgeçmiş. Eğer bunu söylerse sorunlarını çözmek için hep yardım alması gerektiğini düşünebilir diye:

 - Aferin oğluma, oyuncağını kanepenin altından almak için harika bir çözüm bulmuş, demiş. Birlikte oyuncağını kanepenin altından çıkarmışlar. Yağız'ın kıyafetlerini değiştirdikten sonra banyoyu temizlemişler. Annesi, banyoda olanları gördüğünde sa-kin kalıp oğlunu kırmadığı için sevinmiş.




© Bilgi Blog Sitesi | Powered by Blogger