Milli Eğitim Bakanlığına Nasıl Şikayette Bulunabilirim?



Milli Eğitim Bakanlığının temel kuruluş amacı Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün ifade ettiği gibi, “fikri hür vicdanı hür irfanı hür nesiller” yetiştirmektir. 
Asıl görevi de eğitim çağındaki çocuklarımıza milli, manevi, ahlaki ve kültürel donanımlar kazandıracak eğitim ve öğretim faaliyetlerinde bulunmak ayrıca ülkesine, vatanına ve milletine bağlı, çağı okuyabilen, muasır medeniyet seviyesine ulaşabilme ülküsü taşıyan bireyler yetiştirebilmektir. Eğitim çağındaki çocukların beden, zihin, ahlak ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş karaktere sahip olabilmeleri bakanlığın sorumluluğundadır. 
Dolayısıyla sadece öğretmenlerin değil, bakanlıkta görev yapan tüm personelin öğrencilerin yetiştirilmesinde sorumluluğu bulunmaktadır.
Öğretmenden okul müdürüne, okul müdüründen İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne oradan İl Milli Eğitim Müdürlüğüne ve nihayetinde Milli Eğitim Bakanına kadar her birinin tek tek her bir öğrencinin yetiştirilmesinde ayrı ayrı yetki ve sorumlulukları vardır. Öğrencilerin yetiştirilmesinde yetki ve sorumluluğu olan kurum ve kuruluşlar kendi yetki ve görev alanlarına giren konularda sorumluluktan kaçınamazlar.
 ŞİKÂYETTE İZLENECEK İKİ YÖNTEM
 Ancak ilgili birimlere yapılacak iki tür şikâyet usulü denenebilir; birinci yöntem şikâyetlerin sıralı olarak yapıldığı yöntemdir. Örneğin bir veli öğrencisine yapıldığına inandığı bir haksızlıkla ilgili öncelikle ilgili öğretmene bu şikâyetini aktarmalıdır, öğretmen bu probleme bir çözüm bulamazsa sorun okul müdürüne veya müdür yardımcısına iletilmelidir. Sorun bu aşamada da çözülmedi ise sırasıyla İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve İl Milli Eğitim Müdürlüğüne aktarılmalıdır.
 İkinci yöntem ise daha pratik ve kolay olanıdır. Milli Eğitim Bakanlığı’na talep, şikâyet, görüş, öneri ve ihbar yapacak olanlar “Alo 147”telefon numarası üzerinden Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi (MEBİM)’ne doğrudan 7 gün 24 saat ulaşılabilmektedir. İsteyen vatandaşlar şikâyet hattında bulunan isimlerinin gizli kalmasını talep edebilmektedirler. En kısa zamanda Bakanlık yapılan başvuru ve talebi değerlendirip ilgilisini haberdar etmektedir. Yapılan şikâyet araştırmayı gerektiren uzun zaman gerektirmesi durumunda detaylı araştırma bitiminden sonra talepte bulunana talebinin cevabı ulaştırılmaktadır.
 UNUTULMAMASI GEREKEN AYRINTI
 Yapılan şikâyetler somut bilgi ve belgelere dayalı olması gerekmektedir. İftira suçunun oluşmasını gerektirebilecek soyut ve ispatlanamayan şikayetlere hususunda hassas davranılması önem kazanmaktadır. Şikayet ve ihbarda bulunulan kişi hakkında isnad edilen suçlamalar asılsız çıkması durumunda şikayette bulunanların sorumluluğu doğabilmektedir. Nitekim bakanlık bu konuda soyut ve asılsız ihbarları dikkate almamaktadır.
© Bilgi Blog Sitesi | Powered by Blogger