Çocuklara Cinsel Eğitim Nasıl Verilmeli?



Eğitim çocukların içinde bulunduğu her alanda nasıl davranacakları ile ilgili olarak onlara ışık tutar. Cinsel eğitim ise çocukların hem psikolojik hem de fizyolojik açıdan gelişimlerini en çok etkileyen bir eğitim türüdür. Bu eğitim tercihen aileler tarafından verilirse çocuğun gelişimine daha çok pozitif etki eder.
 Ergenliğe girmeden önceki çocuk için cinsel eğitim ne üzerine olmalı?
 Artan pedofili vakaları ve çocukların kendilerini bu vakaların içinde bulmaları, bizlere bazı şeyler gösterir: Bunların en başında cinsel eğitimin eksikliği ve sonrasında çocuk-ebeveyn ilişkisi gelir. Şöyle ki cinsel eğitim, ergenliğe girmemiş çocuklara "yasaklı", "ayıp" gibi cinsel organlarını göstererek öğretilirse çocuk artık bir yetişkin tarafından kucağa alınınca şayet bir taciz durumu olmuşsa anne ve babasına giderek bunu söyleyebilme farkındalığı içinde olacaktır. Anne-baba suçlayıcı değil de yapıcı bir tavırla çocuğuna yaklaştığı zaman, çocuğun onlara güveni ve "Arkamda ailem var." düşüncesi artarak çocuk, psikolojik açıdan olumlu gelişmeler gösterecektir. Böylece bir nebze olsun çocuk için tehlikeli yetişkin kişiler tesbit edilir ve aile o kişilerle iletişimini keser aynı zamanda şikayette bulunabilir.
 Ergenlik dönemine girmiş çocuğa cinsel eğitim nasıl verilmeli?
 Üstte bahsedilen eğitimler verilmiş ise çocuk artık cinsel organının farkındadır ve ergenliğe girişte de vücudundaki değişimlerin ne için olduğu konusunda merak içindedir. Ebeveynlerine güveni tam olan çocuk, bunu anne ya da babasına açarak yardım isteyecektir. Veyahut anne ve babası ergenliğe girdiğini fark ederse kendileri de bir yardım girişiminde bulunabilir. Bu yardım elbette ki çocuğu karşılarına alıp konuşarak olmalı. Ondaki fiziksel değişimin ne için olduğunu ve neden olduğunu anne-baba anlatmalı ki çocuk, bunun kötü bir şey olduğu düşüncesine kapılmasın. Farklılığının farkına varan çocuk için bundan sonraki süreç; ergenliğini tamamlamak ve bunun insanın gelişimi açısından gerekli olduğunu bilerek iç rahatlığı içinde olmaktır. Aile her süreçte çocuğun sorularını, merakını gidermeli ki çocuk, bu sorularının cevabını yanlış insanlarda ve yanlış yerlerde aramasın.
 Cinsellik her ne kadar ayıp, konuşulması kötü, toplum tarafından hoş karşılanmayan bir şey olsa da bunun eğitimi tüm bu yargıları karşısına alıp verilmelidir. Aile her konuda birlik içinde olduğu gibi bu konuda da aynı hassasiyeti göstermelidir ki çocuklar da gelişimlerini sağlıklı bir şekilde tamamlayabilsinler. Eğer çocuk cinsellik konusunda kötü bir deneyim yaşamışsa da psikolog veya psikiyatrist gözetimi altında bu konu ile ilgili gerekli eğitim verilmelidir. Çocuk bu sayede bir sonraki yaşamında psikolojik açıdan da sağlıklı olur.
© Bilgi Blog Sitesi | Powered by Blogger