Cumhuriyet Sonrası Eğitim Alanında Yapılan İnkılaplar ve Yenilikler Nelerdir?

Cumhuriyet sonrası eğitim alanındaki devrimler ve yenilikler nelerdir? Hayattaki asıl usta bilim ve bilimdir. Düşünen Atatürk, eğitimi modern, rasyonel, bilimsel ve laik bir sistem haline getirmeye çalıştı. Osmanlı devletinin son dönemindeki medreseler dışında modern bir anlayışa sahip okullarda açıldı. Fakat hepsine verilen eğitim birbirinden farklıydı. Bu durum, ulusal birlik ve dayanışma için önemli bir engeldi. Bu sorunu çözmek için Atatürk, Birlik öğretimi anlamına gelen Eğitimin Birleşmesine İlişkin Kanunun (3 Mart 1924) kabul edilmesini sağlamıştır. Bu yasa sayesinde tüm eğitim kurumları Milli Eğitim Bakanlığı ile ilişkilendirilmiş ve medreseler kapatılmıştır. İşbirliği başladı ve kızlar ve erkekler eşit eğitim gördü. Atatürk, 31 Ocak 1923'te İzmir'deki konuşmasında ortak eğitimin önemini vurguladı.




Osmanlı döneminde kullanılan Arap alfabesi 1 Kasım 1928'de iptal edilmiş, bunun yerine Latin harflerinden oluşan Türk alfabesi kabul edilmiştir. Darı okulları okumayı ve yazmayı öğrenmek için herkese açıktı. Atatürk yeni Türk harflerini öğretti ve gittiği yazı tahtasının başına geçti. Bu nedenle Türkiye Büyük Millet Meclisi, kendisine Müdür ünvanı verdi.

Öğretmenlerin modernleşme yolunda büyük sorumlulukları olduğuna inanan Atatürk, bu görüşü aşağıdaki sözlerle dile getiriyor.

    Yeni nesil öğretmenler sizin işiniz olacak.

Öğrencileri ve öğretmenleri seven Atatürk gezilerde okullara devam etti, sıralar halinde oturdu ve öğrencilerle dersler dinledi. Öğretmenlerle konuştu ve öğretimin her yerde en yüksek meslek olduğunu vurguladı.




© Bilgi Blog Sitesi | Powered by Blogger