Eğitim Vizesi Nasıl Alınır? Nasıl Başvurulur?



Eğitim, belirli bir konuda bilgilerin edinilmesi, becerilerin yeterli bir şekilde geliştirilmesi ve kazandırılması sürecidir. 


Ülkemizde birçok eğitim kurumu bulunmaktadır. Fakat bazı durumlarda ülkemizdeki eğitim kurumları yeterli gelmemektedir.

Yurt dışı eğitim daha önceki yıllara oranla günümüzde daha çok tercih edilmeye başlamıştır. Gerek Türkiye'deki eğitimin yetersiz olması gerekse de büyük firmaların yurtdışında eğitim almış kişileri işe almak için tercih etmesi yurtdışında eğitimi daha fazla gerekli kılmıştır. Yabancı ülkelerdeki dil kursları da yabancı dilin konuşulduğu ülkede daha hızlı ve iyi bir şekilde öğrenildiği düşünülerek ​​​ tercih edilen eğitim türlerindendir.
Tüm dünyada üniversiteler, ya da dil okulları diğer ülkelerden öğrenci almaktadır. Kişiler istedikleri okullara başvurabilmektedir. Başvuru sonucu kabul edilen öğrenciler için ilk yapılması gereken ise gidecekleri ülke için vize almaktır.
Eğitim vizesi nasıl alınır sorusu bu kişiler için yanıtlanması gereken önemli bir sorudur. Vize başvurusu yaparken ilk yapılacak olan şeylerden biri gelir göstermektir. Başvuru yapılacak ülke hangisi olursa olsun kişinin geliri olduğunu gösteren belgeler zorunlu tutulmaktadır. Başvuru yapan kişi çalışıyorsa maaş bordrosunu, bankada belirli bir miktar para olduğunu gösteren hesap özetleri ibraz edilmelidir. Fakat her eğitim alacak kişinin çalışmadığı ve hala öğrenci olanların bir geliri olmadığı düşünülürse gelir konusunda ailenin öğrencinin masraflarını karşılayacağı durumu belgelenerek gelir olarak gösterilebilir.

Ailenin mal varlıklarının fotokopileri, çalışıyorlar ise maaş bordroları, banka hesap özetleri vize başvurusunda sunulmalıdır.

Vize başvuru formu eksiksiz olarak doldurulmalı, pasaport vizeden talep edilen süreden 3 ay sonrasında geçerli olacak şekilde alınmalıdır. Kimlik fotokopileri, 2 ya da 3 adet biyometrik fotoğraf hazır bulundurulmalıdır. Öğrenci olanlar için alınma tarihi 3 ayı geçmemiş öğrenci belgesi, mezun olmuş kişiler için diploma fotokopisi, gidilecek okuldan kabul edildiğini gösteren belge, ne için eğitim almak istenildiği anlatılan bir mektup başvuru sırasında bulundurmanız gereken belgelerdir. Bazı ülkeler alınan uçak biletlerini, kalınacak olan yerin rezervasyon belgelerini, evde kalınacaksa ev sahibinden gönderilmiş yazılı belge, yurtta kalınacak ise yurttan alınmış yazılı belge, ikametgâh ve sabıka kaydını da isteyebilmektedir. Başvurudan önce gidilecek olan ülkenin özel olarak istediği belgeler var ise bunlar öğrenilmeli ve ona göre bu belgeler hazırlanmalıdır.
 Vize alırken ilk bakılan husus kişinin ülkesine geri döneceğinin ispatlanmasıdır. Konsolosluklar da bu noktaya dikkat etmektedir. İstenilen belgeler bu durumun kanıtlanması içindir. Gelir durumu ve sosyal olarak yaşanılan ülkeye olan bağlılık vizede önemli bir husustur.
© Bilgi Blog Sitesi | Powered by Blogger