Eğitim Tazminatı Nasıl Hesaplanır?



Eğitim Öğretim Tazminatı nedir? Kimler yararlanabilmektedir?

 Öğretmen kadrolarına atanarak fiilen öğretmenlik yapan öğretmenlere her ay maaşı içerisinde gösterilen bir tazminat vardır. Öğretmenlerin derecelerine göre ve en yüksek memur maaşına göre alınan bu tazminatın adı eğitim öğretim tazminatıdır. Öğretmen maaşlarında iyileştirme yapmak maksadıyla ödenen ve öğretmen maaşlarına katkı sağlayan eğitim öğretim tazminatı, 657 sayılı devlet memurları kanununa göre düzenlenmektedir. Buna göre fiili olarak öğretmenlik yapan öğretmenlerin yanında, okul müdürleri ve yardımcıları, yönetici ve eğitim uzmanları ile eğitim uzman yardımcıları ve cezaevi okullarında çalışan öğretmenler de bu tazminattan yararlanabilmektedir. Buna karşın bakanlık bünyesinde çalışan hizmetli, memur ve işçiler bu tazminattan faydalanamamaktadır. Eğitim tazminatı bakıldığı zaman duruma göre çok önemli bir yer kaplamaktadır. Maddi açıdan oluşum süreci ve katkısından yararlana bilmek için fiilen öğretmenliğin yapılması veya denk taş (eşit) yapılması gerekmektedir. Bu mesleklere sahip olan kişiler hem eğitim öğretim ücretini alabilecektir, hemde her hangi bir problem olduğu zaman işten çıktığından eğitim öğretim tazminatını kolaylıkla alabilme hakkına sahiptir.

 Eğitim Öğretim Tazminatı Nasıl Hesaplanır?

 Eğitim öğretim tazminatı devlet memurları kanununun 152’nci maddesine göre düzenlenmektedir. Bu maddede söz konusu tazminat oranlarının üst sınırı belirlenmiştir. Buna göre; tazminat alacak öğretmenlerden, 1 ve 2’nci dereceden aylık alanlara en yüksek memur maaşının yüzde 100’ü, 3 ve 4’üncü derecede bulunanlara en yüksek memur maaşının yüzde 95’i, diğer derecelerden maaş alanlara ise en yüksek memur maaşının yüzde 85’i kadar tazminat ödenebilmektedir. Kanunda yer alan oranlar 2014 yılına kadar devam etmiş ve bu yılda yapılan toplu sözleşme esnasında bu oranlarda öğretmen lehine iyileştirme yapılmıştır. Buna göre; 1 ve 2’nci dereceden aylık alanlara en yüksek memur maaşının yüzde 110.28’i, 3 ve 4’üncü derecede bulunanlara en yüksek memur maaşının yüzde 105.28’i, diğer derecelerden maaş alanlara ise en yüksek memur maaşının yüzde 95.28’i kadar uygulanmaya başlanmıştır. Bu kapsamda, 1 ve 2’nci dereceden aylık alan öğretmenler yaklaşık 1100 TL, 3 ve 4’üncü derecede bulunan öğretmenler yaklaşık olarak 1054 TL, diğer derecelerden maaş alan öğretmenler ise 963 TL tazminat almaktadırlar.

 Genel olarak bakıldığında, öğretmen kadrolarına atanmış ve fiili olarak öğretmenlik yapan öğretmenlere verilen eğitim öğretim tazminatı, en yüksek memur maaşına göre çeşitli oranlarda hesaplanmakta ve öğretmenlerin bulundukları maaş derecelerine göre farklılık göstermektedir. Eğitim öğretim açısından ve maddi açıdan oldukça önemli bir konumda yer almaktadır eğitim tazminatının alınması.
© Bilgi Blog Sitesi | Powered by Blogger