Zamir (Adıl)





Zamirler, geçmişte kullanılmış isimlerin veya cümlelerin yerine geçen kelimelerdir.



Zamirler iki grupta incelenir.

A) Kelimede Zamirler

1) İşaret Zamirleri

İsimleri gösteren ve işaretleyen zamirler.

“Bu, O, O, Bunlar, Onlar”

örnekler k Bunu kime aldınız? Örnek'in

İz Onları hemen atmalısın. ”

"Hangi pazardan aldın?"

İşaret zamirleri “burada, buradan, abilir” şeklinde de görünebilir. Bu şekilde kullanıldığında, zamirlerin anlamı hakimdir.

"Çok soğuk"

“Neden orada bekliyorsun?”

Ayrıca erik berii, diğeri gibi kelimeler zamir olarak da kullanılabilir.

Ca Diğeri bizi duyduğunda kaçtı. ”

“Bu bir çanta değil, daha faydalı.”

2) Şahıs Zamirleri

İnsan isimlerinin yerine sadece insan isimlerinin yerine geçen kelimeler kullanılır.

“Ben, sen, o, biz, sen, onlar”

 Örnek: ben gidersem, dünyada kalıyorsun sazım ”

Eğer oturursanız, belki de eder. ”

“Çok erken kalktık.”

Not: Nezaket ve saygı kuralları çerçevesinde “sen olarak kullanılabilir” zamirini kullanan ikinci şahıs.

“Ne içersin?” Gibi, ne yerine ne içersin? ..

Bir başka kullanım ise “ben” zamir yerine “biz” zamir kullanmaktır.

“Bu eserin kitabını yazdık.”

Not: “Kendi de” kelimesi bireylerin yerine de kullanılır ve ayrıca dönüşlü zamir olarak da adlandırılır.

Ben bu elbiseyi kendim dikiyorum. Yerine Kendi diktiğimi söylemek yerine, bu kavramı kişi kavramını pekiştirerek kullandı.

3) Belgelenmemiş Zamirler

Kuşkusuz, bir kişi ismini göstermeksizin bir nesneyi göstermeden kullanılır, ismin tam olarak yeri tam olarak bilinmediğinde, isimlerin bulunduğu yerin isimleri net değildir.

"Bazı, bazı, en, hepsi, bazı, en, hepsi, hepsi, hepsi, hiçbiri, bir veya başka bir şey ..."

Birkaçı Müşterilerden bir kısmı hediye paketi istedi. ”

Şehirde öğrencilerin çoğu düşük aldı. ”

“Birisi çay içerken herkes kahve istedi.”

4) Soru Zamirleri

İsimleri soruna göre değiştiren zamirler.

"Hangi, ne kadar, nerede, nerede, ..."

Ner Bu kitabı nereden aldın? ”

“Bu ayakkabılardan hangisi senin?”

“Nereye gideceksin, kiminle buluşacaksın?”

B) İlave Zamirler

Bir kelime olmasalar bile, ismin yerini alan zamir anlamlıdır. İyelik ve ilgi olarak ikiye ayrılırlar.

1) İyelik Zamirleri

Onlar isimlere getirilen ve ait oldukları kişiyi ilan eden zamirlerdir.

→ evim → evimiz → evimiz

→ eviniz → eviniz → eviniz

→ onun evi → onun evi



“Evde al” ekleri zamirleri parantez içinde değiştirdikleri için iyelik zamirleridir.

2) Faiz Zamirleri

Cümlede, bir önceki isim veya isim cümleleri, isim yerine geçen bir zamir şeklindedir. Bu zamir önceki isme bitişik yazılmıştır.

Arabam → benim

Eviniz → sizinki

“Ali'nin evi bizimkinden güzeldi.” (Evin yerine)

Yerine Ne giydiğini seviyorum. “(Elbisenin yerine)

Bırak onun kalemini bırak, bana seninkini ver. ”(Kalemin yerine)

Iler sınıftaki insanlar yerine çok güldüler (öğrenciler yerine)
© Bilgi Blog Sitesi | Powered by Blogger