Uzaktan Eğitim Nasıl Alınır? Faydaları Nelerdir?



Uzaktan eğitim uygulaması, öğretmen ve öğrencinin aynı ortamda bulunamaması durumunda eğitim faaliyetlerinin aksamaması ve öğrencinin eğitim hizmetinden faydalanması için başvurulan bir yöntemdir. Uzaktan eğitim; öğretmenin öğrenciye bilgiyi aktarabilmesine elverişli bir platform üzerinden yapılır.

 Uzaktan eğitimin bir başka tanımı ise bulunduğumuz dönemin bize sağlamış olduğu teknolojilerden yararlanarak yer ve zaman kaygısı gütmeden öğrencilerin eğitim görmelerini sağlamaktadır. Bu uygulama; öğrencilerin bulundukları yerde kısıtlı imkanlardan dolayı istediklerini eğitimi alamadıklarında onlara sunulan bir fırsat olarak değerlendirilebilir çünkü uzaktan eğitim modeli öğrencilerin istedikleri eğitimi almalarını sağlar.

 Uzaktan eğitimin özellikleri nelerdir?

 Uzaktan eğitim modelinde öğrenciler istedikleri yerde istedikleri zamanda istedikleri kalitede eğitim alabilirler. Herhangi bir zaman ve mekan zorunluluğu yoktur. Öğrenci bulunduğu yerdeki eğitim imkanlarını yetersiz bulduğu durumda yahut maddi açıdan zorluk çekip eğitimine devam edemeyecek olduğu durumda uzaktan eğitim sürecine dahil olarak bütün bu olumsuzları geride bırakır. Böylece eğitim sistemindeki fırsat eşitsizliğinin de önüne geçilmiş olunur.

 Uzaktan eğitimde öğrenci dersleri kendi isteği doğrulusunda, kendi gelişimi için seçtiği için bu konuda daha sorumlu bir şekilde davranır. Öğrenci derslerini kendi istediği zaman ve kendisinin ayarlayıp ayırdığı süre zarfında alır yani insiyatif öğretmenin değil öğrencinindir.

 Bireysel olarak ders alma mecburiyeti bulunmamaktadır. Aynı dersleri alan öğrencilerle ve bu dersi veren öğretim üyeleri ile teknolojinin sunduğu olanaklar dahilinde ortak projelerde bulunabilir ve aralarında bilgi paylaşımı yapabilirler.

 Uzaktan Eğitimde Ders İşleyişi

 Öğrenime, alınan dersleri online olarak takip sağlayarak devam edilir. Sınavlar çoğunluklu olarak klasik (yazılı) olsa da bazen de test biçiminde olabilir. Sınav tarihleri önceden belirlenip açıklanır.

 Eğitimler bazen önceden belirlenmek koşulu ile öğrencilerin ve öğretmenin aynı gün ve saatte sanal ortamda bir sınıf oluşturulmasıyla da gerçekleşebilir. Öğrenciler bu ortamda öğretmene soru sorabilirler. Bu derslerde zaman bağımsız olmasa da mekan bağımsızdır. Bu eğitim modeline "senkron eğitim" denir. Diğer bir eğitim modeli olan Asenkron eğitim modelindeyse zaman ve mekan bağımsız olarak işler.

 Derslere devam zorunluluğu var mıdır?

 Derslere %70 devam zorunluluğu vardır. Bu yüzdenin altında olan öğrenciler o dersten kalmış sayılır. Bazı üniversitelerde durum böyle değildir yani devam mecburiyeti bulunmamaktadır. Bu nedenle seçeceğiniz üniversitenin uzaktan eğitim hakkındaki bilgilerine bakarak seçmeniz daha doğru olacaktır.

 Diplomada uzaktan eğitim ibaresi olacak mı?

 Bazı üniversitelerin uzaktan eğitimden mezun olmuş öğrencilerin diplomalarında "uzaktan eğitim" ibaresi bulunur fakat bazı üniversitelerde de durum böyle değildir. Örgün öğretim öğrencilerinin diploması ile aynı diploma verilir. Kısaca bu durum için okulun fakülte sekreterliğini aramanız gerekmektedir.

© Bilgi Blog Sitesi | Powered by Blogger